FOTÓK     A LEGJOBB FOTÓK     FELHASZNÁLÓK     KERESÉS     SZABÁLYZAT     BLOG     FÓRUM         
Az összes funkció eléréséhez be kell jelentkeznie!









Kategóriáink  
absztrakt
akt és önakt
átalakított fotók
családi fotó
csendélet
csillagászat, égbolt
digitális illusztráció
divatfotó
egyéb
éjszakai fotók
ember és környezete
Featured
Fotóstalálkozó "werkfotói"
házi kedvencek
humor
járművek
légifelvételek
makró
panorámaképek
portré
Projekt Fotók
sport, mozgás
tárgyfotók
természetfotók
trükkfelvételek
vadon élő állatok
város, építészet
víz alatti fotók



Fórum  
Projekt Fotók - Társalgó
Kihalt az oldal mint Csernobil, tenni kéne valamit
Projekt Fotók - Hirdetőtábla
Extra art
Szabálymódosítás kéretik!




Legfrissebb blog  
Péter T. (2)
Mutty (3)
Istvan (2)
gbence87 (12)
Mariamaria (5)




Aktív felhasználók  
Összesen: 0





Szavazás  
Korábbi szavazások







megbeszélés






A kép címe:megbeszélés
Felhasználó:ottlap
Átlag: Nincs értékelve
Publiklálva2011. 03. 12. 15:57
A kép értékelése lejárt!
Kategória: egyéb



Fényképezőgép típusaCanon PowerShot A610
Fókusztávolság7 mm
RekeszértékF/8
Záridő1/60 mp
Vakuvaku nélkül


A képet jelenleg nem tudod értékelni.





#5 2011. April. 08. ( 23:15 )  
hkcs

Mennyit tudtok rizsázni... :))) Nekem a jobb fele bőven elég volna.

Válasz:
nna jó, de akkor mit csináljak a bal felével ? tegyem el befőttnek? :)



#4 2011. March. 15. ( 19:03 )  
kavics

az, hogy a fotó milyen, jelen esetben -bocs Peti- másodlagos nekem.

a kép alatti finom szellemi pengeváltás mindenképp üdítőleg hat rám - ismerve a képértékelések elsivárosodását  (a képem alatti megnyilvánulásokról  pedig szót sem ejtek)

viszont, ha képes ilyen diskurzust indukálni, akkor még több ilyet, mert sokat okultam belőle.

 

grat!


Válasz:

a cél végeredményben mégiscsak az, hogy ezt a kis időt amit itt töltünk amennyire lehet kellemesen töltsük el

az ehhez használt eszközök lényegtelenek, tudod, a cél szentesíti őket

akár képekről, akár eszmecserékről van szó

lényeg a kommunikáció

örülök hogy írtál

szia




#3 2011. March. 14. ( 09:38 )  
leyka

jó lenne, ha igazad lenne, de már megbukik a dolog, amikor nem szemmagasságból fotózol, amikor nem 130 fokos látószög stb van, hanem képkivágásban szerkesztésben merül ki az utómunka, hanem valami mesterkélt egyszerűséget imitál a dolog, mint itt...Ezek  konkrét dolgok, messze az elméletektől. Aki képben is tud gondolkodik - ahogy te is - akkor fényképez, ha össze áll benne az, amit képként meg is tud valósítani, éa akkor fényképez, amikor az konkréttá válik. Másoknál ez gyakran úgy van, hogy először kattint és aztán addig gyűri a képet valamivel, amíg azt nem hiszi hogy már kép is amit csinál.Mindkét esetben lehetnek értékek, csak ez utóbbinál legfeljebb véletlenül.Itt nekem ha már itt tartunk éppen a folthatás, amit - a bringás képemnél reklamáltál - már a világos részen sem jó, ami pedig a részleteket illeti, nekem annyira nem bír képi értékkel, hogy nem is értem a miértjét. Szerintem ez nem jó kép, és már nem az első ami ilyen az utóbbi időkbne nálad, gondoltam, ha már apröpó van, piszkállak egy kicsit, persze nem komolyan.

Válasz:

nyugodtan piszkálhatsz, komolyan is,  nem veszem zokon, tudom hogy teljesen más a felfogásunk a fotográfiáról, neked ez hivatásod, az életed, nekem meg ... hmm, egy a sok felesleges emberi tevékenységekből, amit itt a 20-21. században csinálunk

pl ez sem igaz, hogy tudok képben gondolkodni, sosem látom a kész képet mikor megnyomom a gombot, tele van olyan raw-okkal a vinyó, amikből egyszer vagy lesz kép vagy nem, és mindig csak álmélkodtam azon a tudatosságon ahogy te a képeidet készíted - főleg mikor elmondod a készítés körülményeit is, nálam ilyen nics, csak impulzusok, amiket aztán vagy visszaad a kép vagy nem, gyűrni nem nagyon szoktam a képeket, mert az már raw-ból látszik, hogy idézi-e azt az érzést mint az élő kép vagy sem, ha nem, akkor többnyire felejtős az egész és örökre marad raw-ban

a szemmagasságból fotózás meg 130 fokos látószög csak sémák, egy gyereknek más a szemmagassága mint egy kosarasnak, ha vizuálisan koncentrálsz egy dologra, akkor nincs 130 fokos látószöged csak kb 25

ebben a képben én nem látok imitált mesterkélt egyszerűséget, az iroda teljes felszereltségével ilyen formában adott volt, a fényviszonyok adottak voltak, az agy kompenzálása révén nyilván a benti tér világosabbnak látszott, de zársebességből egyszerre csak egyet lehet beállítani, a kolléga meg telefonált miközben a nőket stírölte az utcán

ezek is konkrét dolgot, elméletek nélkül

ettől függetlenül ez lehet hogy szakmailag tényleg nem jó kép, ezt én nem tudom megítélni, a 'jó-nem jó' kategóriákkal ilyen vonatkozásban nem nagyon tudok mit kezdeni, én inkább 'tetszik-nem tetszik'-ben gondolkodok, ami meg ugye szubjektív

mik azok amik még ilyenek nálam az utóbbi időben ?

(egyébként ha a bringás képnél reklamálásnak vetted, akkor félreértetted, én nem kértem rajtad semmit számon)




#2 2011. March. 14. ( 08:50 )  
leyka

Nem kell különösebb elméletet gyártani, ha csak spontán lenne ez a kép, minden maradna az eredetiben, nem lenne rajta konvertálás, kontraszt, vinyett stb - ez mind ellene van az egyszerűségnek, vagy hétköznapiságnak. Persze minden pillanatról készült kép egyedi és ettől persze különlegesnek is kellene lenni, csakhát a fotózás a maga eszközeivel - és ezen van a hangsúly - teheti ezt különlegessé, nem pedig a hétköznapisága.

Válasz:

bár most bort fogok inni és vizet prédikálni, mert én sem követem ezt a praktikát  - ami azért van, mert a képeimet nem érzem elég 'ütősnek' ahhoz, hogy önmagukban megálljanak - de a fotózás eszközeire, főleg az utómunkában, csak annyiban van szükség, amennyiben a szem másként látja a dolgokat mint egy optika meg film vagy szenzor

az ff konvert a technikailag korlátozott múlt hozadéka, kontraszt a szem (illetve agy) sokkal nagyobb dinamikai átfogása miatt kell, a vignett sallang

nem gondolom hogy ezek ellene volnának az egyszerűségnek vagy hétközanpiságnak addig, amíg nem látszik a képen hogy alkalmazva voltak




#1 2011. March. 13. ( 20:04 )  
leyka

ez is egy ellenfényes kép, és minden sarokban van valami, kíváncsi vagyok itt hogy működne az elméleted, vajon számít-e minden részletben az információ, és annak számít-e ami ott van? Ez csak egy szónoki kérdés, a figura ad értelmet a képnek, nem tudom kell-e különlegesnek lennie-e vagy hétköznapinak, vagy a fotó emeli-e a különlegesség szintjére, de nem itt ilyen nincs, csak egy séma van.

Válasz:

megmondom őszintén nem nagyon értem amit írtál

nem szoktam elméleteket gyártani, mert az elmélet az alapja a haszontalan szabályoknak, azokat meg mint tudjuk ...

azt sem tudom, hogy hogy lehet egy fotó különleges vagy hétköznapi, úgy vettem észre (magamon) hogy minél hétköznapibb annál különlegesebb