FOTÓK     A LEGJOBB FOTÓK     FELHASZNÁLÓK     KERESÉS     SZABÁLYZAT     BLOG     FÓRUM         
Az összes funkció eléréséhez be kell jelentkeznie!









Kategóriáink  
absztrakt
akt és önakt
átalakított fotók
családi fotó
csendélet
csillagászat, égbolt
digitális illusztráció
divatfotó
egyéb
éjszakai fotók
ember és környezete
Featured
Fotóstalálkozó "werkfotói"
házi kedvencek
humor
járművek
légifelvételek
makró
panorámaképek
portré
Projekt Fotók
sport, mozgás
tárgyfotók
természetfotók
trükkfelvételek
vadon élő állatok
város, építészet
víz alatti fotók



Fórum  
Projekt Fotók - Társalgó
Kihalt az oldal mint Csernobil, tenni kéne valamit
Projekt Fotók - Hirdetőtábla
Extra art
Szabálymódosítás kéretik!




Legfrissebb blog  
Péter T. (2)
Mutty (3)
Istvan (2)
gbence87 (12)
Mariamaria (5)




Aktív felhasználók  
Összesen: 0





Szavazás  
Korábbi szavazások







contrailspotting






A kép címe:contrailspotting
Felhasználó:zombie
Átlag: 10 ( Egyedi: 100% )
Publiklálva2010. 05. 09. 00:02
A kép értékelése lejárt!
Kategória: légifelvételek



Fényképezőgép típusaE-30
ISO érzékenység100
Fókusztávolság300 mm
RekeszértékF/6,3
Záridő1/640 mp
Vakuvaku nélkül

Hogy mis is az a contrailspotting? A válasz nem túlzottan bonyolult: a magaslégtérben átrepülő járatok megfigyeléséről, fotózásáról. Országunk területe igen alkalmas ezen hobbi űzésére, hiszen - földrajzi helyzetünkből adódóan – rengeteg nagyforgalmú K-NY-i, illetve NY-K-i irányú útvonal szeli át hazánk légterét. Egy-egy nyári napon akár több mint 2000 repülőgép használja ezeket az útvonalakat. Ideális légköri viszonyok mellett szinte ötpercenként láthatunk egy-egy kondenzcsíkot „húzó” gépet a magaslégtérben. Jellemző repülési magasságuk ezen járatoknak 30 000 és 40 000 láb között van. Ezért megfigyelésük, fotózásuk eredményessége jelentős mértékben függ az időjárási viszonyoktól, illetve az évszakoktól. Párás, poros, szennyezett légköri viszonyok természetesen kevés sikerrel kecsegtetnek az „áthaladó” gépek fotózására. Ellentétben egy hidegfront utáni időszakkal, amikor általában megtisztul a légkör a zavaró szennyeződésektől. Az évszakok közül a késő őszi – téli – kora tavaszi időszak a legalkalmasabb. Ilyenkor kellően alacsony a nap állása, hogy ideális fényviszonyokat produkáljon a fotózáshoz. Nyáron inkább csak a hajnali, kora reggeli, illetve a késő délutáni, alkonyati időszakban lehet próbálkozni az eredményes fotózással. A részlet a www.jetfly.hu oldalról


A képet jelenleg nem tudod értékelni.





#3 2010. May. 14. ( 22:55 )  
(Egyszerű) egyedi, 10
Bob
 

szép lett, az a sok fehér csík, régen mindig számoltuk tesóal h egy nap hány csíkot húznak a repcsik:D
aztán leszoktunk
jó a kompó
grat


Válasz:
Köszi, minden jót4



#2 2010. May. 10. ( 14:48 )  
gl

Azért miket meg nem tud az ember egy fotósoldalon :O Élvezettel olvastam ezen sorokat, amiket szerintem nagyon szépen illusztrál a képed :)

Válasz:
Örülés!! :)) Sajna az 600 obi kicsi ehhez. Egy 1000. aazzzzz iiigen , az kéne!!! Minden jót Livi!!!



#1 2010. May. 09. ( 12:36 )  
Ludwig

bírom ezeket a tudattágító jellegű megosztásokat!

gazvezír-emír..

 

amugy ki lesz a spotterem Vegasban :)


Válasz:
Köszi, hogy írtál. Ezek szerint van aki elolvasta ezt a kis tágítást! Gondoltam, ez is egy darabkájaa kedvenc időtöltésünknek. Természetesen nincs meg hozzá a kellő felszerelésem, de próbálkozok. És mivel én tudva levöleg repbuzernyák vagyok... ! :DD Minden jót!