FOTÓK     A LEGJOBB FOTÓK     FELHASZNÁLÓK     KERESÉS     SZABÁLYZAT     BLOG     FÓRUM         
Az összes funkció eléréséhez be kell jelentkeznie!









Kategóriáink  
absztrakt
akt és önakt
átalakított fotók
családi fotó
csendélet
csillagászat, égbolt
digitális illusztráció
divatfotó
egyéb
éjszakai fotók
ember és környezete
Featured
Fotóstalálkozó "werkfotói"
házi kedvencek
humor
járművek
légifelvételek
makró
panorámaképek
portré
Projekt Fotók
sport, mozgás
tárgyfotók
természetfotók
trükkfelvételek
vadon élő állatok
város, építészet
víz alatti fotók



Fórum  
Projekt Fotók - Társalgó
Kihalt az oldal mint Csernobil, tenni kéne valamit
Projekt Fotók - Hirdetőtábla
Extra art
Szabálymódosítás kéretik!




Legfrissebb blog  
Péter T. (2)
Mutty (3)
Istvan (2)
gbence87 (12)
Mariamaria (5)




Aktív felhasználók  
Összesen: 0





Szavazás  
Korábbi szavazások



Absztrakt

Az absztrakció szó a latin "elvonatkoztatás, elvonás" szóból keletkezett. A művészetekben általánosan, hagyományosan megszokott dolgok lényege kiemelődik; a valóságtól való teljes elszakadást.

Maga az absztrakt művészet a XX. századi tárgyábrázolást elkerülő művészeti irányzatok összefoglaló neve. Az absztrakt művészet célja a belső törvényekkel rendelkező, elvont formai világ létrehozása.

Az absztrakt fotó: azon fénykép, illetve műfaj elnevezése, amelynek esetében a képen látható jelenségek valóságos tárgyi megfelelővel nem azonosíthatók. Az absztrakt célja tiszta formák teremtése és leképzése. Sajátossága, hogy a tárgyi valóság formai és színbeli elváltoztatása nem mindig tudatos cselekmény eredménye, gyakran fizikai és kémiai folyamatok hozzák létre. XIX. századi szórványos próbálkozások után az első művész, aki tudatosan foglalkozott tárgy nélküli képekkel, A. L. Coburn amerikai fotográfus volt (1916). Az absztraktok létrejöttében a fényképezőgép nem játszik szerepet: az érzékenyített felületre helyezett tárgyakat a fény maga leképzi. Az első ilyen absztraktot a német dadaista C. Shad készítette. Az absztraktok másik fajtáját képviselték az amerikai F. Bruguiere fényképei.

Egy fotót absztrakttá tehet a vágás, a világítás, a színek, és szinte minden, amitől a hétköznapi téma elszakad a valóságtól. Az ilyen képeknél fontos a koncepció, hogy a kép logikus legyen. Nem szabad a PhotoShop segítségére bízni a képet, már az exponálás előtt tudnunk kell pontosan, hogy milyen hatást akarunk elérni. Ehhez kell igazítani a zársebességet, a rekeszt, stb. Az ilyen képek a formákról, a fényekről, a színekről szólnak. Fontos, hogy a képen lévő színek szépen reflektáljanak. A képnek -bármilyen nagy kontrasztok is vannak azon - egységet kell alkotnia. Mindennek tudatosnak kell lennie, és a nézőnek éreznie kell, hogy a fotós az egyetlen, legtökéletesebb utat választotta az exponáláskor, a megvilágítás megtervezésekor, a vágáskor, stb. Egy absztrakt fotónál nem kell tartani a meghökkentő, merész megoldásoktól. Bátran lehet bánni a kontraszttal, a mélységélességgel, stb. Az ilyen képeknél célszerű vastag, egyszerű, homogén keretet alkalmazni. Tudni kell, hogy a sötét színek szűkítik a képet, bezárják, míg egy fehér nyitottabb, teret ad a fotónak.